Internet Explorer ei ole toetatud

Hoolekandeteenused.ee veebilehte on võimalik kasutada Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge või mõne muu moodsa veebilehitsejaga.

Lae alla Chrome Lae alla Firefox

Loome psüühilise erivajadusega inimestele võimalused tegusaks eluks kogukonnas

Anname Sulle turvalise elukeskkonna, toetava võrgustiku ja tegevustega sisustatud päevad, et saaksid olla rõõmus, õppida ja töötada, tunda ennast vajalikuna ning viia ellu oma unistusi.

Karulas kummutati väärarusaamu

Karulas kummutati väärarusaamu

Kolmapäeval, 20. jaanuaril korraldasime teistele erihoolekandeteenuste pakkujatele  erihoolekandeasutuste reorganiseerimise teemalise infopäeva. Kutse saadeti kõigile Erihoolekandeteenuste Pakkujate Liidu liikmetele, kohale tulid  MTÜ Lõuna-Eesti Erihooldusteenuste Keskuse,  MTÜ Toetuskeskuse Meiela, SA Maarja Küla, SA Kodu Nurme Mõisas, Põlvamaa Puuetega Inimeste Koja ja SA Maarja Päikesekodu esindajad.

Meie juhatuse esimees Maarjo Mändmaa andis ülevaate ettevõtte ajaloost ja praegustest suundadest, teenuste direktor Liina Lanno ettekanne tutvustas meie plaane seoses ERF-i projektiga.

Vestlusringis peatuti mitmetel teemadel pikemalt, näiteks kas meie kutsehariduses on tegevusjuhendajate koolitamine ja praktika  piisavalt hästi korraldatud. Tõdeti, et selles vallas oleks  liidu liikmetel ühiselt olukorra parandamiseks vaja tööd teha.  Veel arutleti teemal, mis on olulisem, kas töötajate haridustase või isikuomadused – selles osas avaldati erinevate põhjendustega toetust mõlemale seisukohale. Tõstatus ka küsimus erihoolekandeteenuste pakkumiseks sobivaima ettevõtlusvormi üle: kas selleks on AS, SA või MTÜ. Muret tunti veel selle üle, kas statistika, mille alusel riik praegu teenusekohtade vajadust prognoosib, on adekvaatne. Teised teenusepakkujad arvasid, et pigem mitte, kuna ei arvesta nendega, kes elavad kodudes ja pole ennast teenusejärjekorda pannud.

Teenuste järjekordade teemal  leiti ühiselt, et selles osas oleks vaja inimeste teadlikkust tõsta, sest praegu ei teata sageli, et üldse on vaja oma lähedasi teenuste järjekorda panna, et järjekorda lisamisel saab märkida juurde ka oma eelistuse, millisesse kohta tahetakse teenusele saada, ning et ebasobivast kohast loobumisel ei kuku inimene järjekorra lõppu.

Päeva lõpuks tõdesime, et taolised kokkusaamised on kasulikud kõigile, sest ainuüksi selle mõne tunni jooksul saime aru, et meie teadmised teiste kohta ei pruugi olla adekvaatsed ja põhinevad kas meedia vahendusel saadud piltidel või kusagilt kuuldud juttudel. Parim viis selliste väärarusaamade vältimiseks ongi üksteise tundmaõppimine vahetult suheldes.


Tagasi

    Kirjuta meile, me soovime sind aidata!

    Sinu sõnum on saadetud!