Internet Explorer ei ole toetatud

Hoolekandeteenused.ee veebilehte on võimalik kasutada Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge või mõne muu moodsa veebilehitsejaga.

Lae alla Chrome Lae alla Firefox

Loome psüühilise erivajadusega inimestele võimalused tegusaks eluks kogukonnas

Anname Sulle turvalise elukeskkonna, toetava võrgustiku ja tegevustega sisustatud päevad, et saaksid olla rõõmus, õppida ja töötada, tunda ennast vajalikuna ning viia ellu oma unistusi.

Kuidas hoida töö- ja pereelu tasakaalus?

Kuidas hoida töö- ja pereelu tasakaalus?

Koroonakriisi tõttu töötavad paljud inimesed kodukontoris, kuid see ei ole üldse lihtne – üles tuleb seada arvutiga töötamise koht ning töötada segavate faktoritega (koduõppel lapsed, koduloomad, telefoniga rääkiv elukaaslane). Eelnevalt oleme uudiskirjas jaganud nippe, kuidas kodukontoris töötades targalt planeerida vajalikke puhkepause ning kuidas luua kodukontoris harjumusi. Viimases osas keskenduma sellele, kuidas hoida töö- ja pereelu tasakaalus, mida muidugi toetavad ka eelmistes uudiskirjades jagatud nipid. 

Kokkulepped pereliikmetega 

Mõni päev ongi teistmoodi tööpäev, nt kui lapsed on päeval kodus (haiged, koduõppel, vaheaeg vms), siis planeeri ka kalendrisse tihedamini pause. Teavita pereliikmeid ette, kui ees ootab kiirem periood, mil vaja teha pikemaid tööpäevi ja töötada õhtuti pikemalt. Nii teavad nad sellega arvestada.  

Kokkulepped kolleegidega 

Leppige meeskonnas kokku põhireeglid ja teavitage valehäbita, kui võtate pere jaoks ka keset tööpäeva aega, sh käite arsti juures, osalete emadepäeva kontserdil vmt.  

Oluline on kommunikeerida, millistel kellaaegadel peab kindlasti kätte saadav olema – ei pea olema 24/7 kättesaadav.  

Oluline on märgata töötajate tööharjumusi ning märgata kui inimene hakkab üle töötama ja läbi põleb!  

Tekita harjumus kasutada kalendrit, kuhu saad kirja panna nii kohtumised kui pausid, aga ka tööülesanded ning planeerida tööpäeva lõpu ja alguse.  

Nii tekib hea rutiin ning ülevaade oma asjadest. Samuti võib panna meeldetuletused, et puhkepausid ära ei ununeks. Ka meilidele ei pea pidevalt kohe vastama, planeeri meilidele vastamine nt 2x päevas – hommikul ja õhtul.  

Kasuta tehnoloogiat targalt!  

Loe e-kirju arvutist, mitte telefonist. Seadista töö kalendrisse ka nö vaikse aja perioode (nt Teamsi staatusesse saab lisada teate „olen eemal 12:00-13:00“).

Peale tööpäeva lõppu pane peale out of office teavitus või seadista vaikne periood, mis ajal sa teavitusi ei saa.  

Unusta rööprähklemine ja ületunnid 

On tõestanud, et mitmele asjale korraga keskendumine ei too soovitud tulemust. Inimene kulutab 10-20 sekundit, et süveneda mingisse konkreetsesse tegevusse. Rööprähklemise tulemusena peab kogu aeg süvenema uuesti, mis kokkuvõttes kulutab rohkem aega kui ülesandeid täites. Säti oma päeva(nädala)plaan nii, et oleks üks asi korraga ning püüa sellest kinni pidada.  

Ületundide tegemine – töötatud aja jooksul saavutatu on ületunnitöö tegemisest olulisem! Väärtusta oma vaba aega! 

Planeeritud tegevused aitavad tööst lahti murda 

Planeeri tööpäev lõpetada lapsele lasteaeda või huviringi järgi minemisega. Või ajasta õhtusöök selliseks ajaks, et pead hiljemalt 17:30 ettevalmistustega alustama.  

Planeeri kindlal kellaajal algav tegevus – nt trenn või jalutuskäik. Kutsu ka sõber endaga jalutama või trenni – kokkulepe kellegi teisega ohustab sellest ka kinni pidama. 

Ära loobu nendest tegevustest!   

Tööasjad pane puhkeajaks ära 

Loomulikult oleks ideaalne kui kodukontoris oleks töö tegemiseks oma koht (eraldi tuba, arvutilaud või istumisnurk), kuhu me muul ajal ei lähegi. Aga kui seda võimalust ei ole ja töötatakse nt eluruumis või köögis, siis tööpäeva lõppedes või vähemalt nädalavahetuse saabudes pane arvuti ja tööasjad mujale (kus need ei oleks pidevalt silme ees). Kui kodukontoris jäetakse tööasjad laokile, on hiljem suurem kiusatus neid vaadata või lasta end mõnel meilil või telefonikõnel segada. 

Juhina tuleta oma töötajatele aeg-ajalt meelde töö- ja pereelu tasakaalu hoidmist ning ole ka ise selles eeskujuks!  

Vaata ka Tervise Arengu Instituudi valminud vahvat videot “Kuidas muuta oma kodukontor tervislikumaks?”

Loodan, et oled saanud kodukontori nippidest nii mõndagi enda jaoks kõrva taha panna või oled mõne juba igapäevasesse kasutusse võtnud!  

Nutikat kodukontoris töötamist!  


Tagasi

    Kirjuta meile, me soovime sind aidata!

    Sinu sõnum on saadetud!